نرم افزار اپل واچ با  85 درصد دقت می تواند دیابت را تشخیص دهد

9  فوریه 2018 - یک تکنولوژی پیشرفته در ساعتهای هوشمند اپل می تواند راه را برای تشخیص افراد دیابتی در آینده هموار کند.
مطالعه ی داده های 14،000 کاربر نرم افزار  DeepHeart، که یک برنامه محبوب در ساعت هوشمند اپل است، نشان می دهد که این تکنولوژی پوشیدنی قادر به شناسایی افراد مبتلا به دیابت با دقت 85٪ می باشد.ساعت اپل ، فن آوریهای پوشیدنی آندروید وFitbit نمونه هایی از فناوریهای پوشیدنی هستند.
این فن آوری شامل یک سنسور داخلی است که در کنار یک شبکه عصبی کار می کند.برنامهDeepHeart  از یک الگوریتم هوش مصنوعی استفاده می کند که میزان ضربان قلب و تعداد گام ها را در نظر می گیرد.
قلب و لوزالمعده از طریق سیستم عصبی بدن با یکدیگر ارتباط دارند، بنابراین با شروع ابتلا به دیابت، الگوی ضربان قلب تغییر می کند.
این کیت پوشیدنی پیشگام همچنین نشان داد که می تواند کلسترول بالا، فشار خون بالا و آپنه ی خواب را به ترتیب با دقت 74٪، 81٪ و 83٪ تشخیص دهد.
این تحقیق یک پروژه ی مشترک بین کمپانی نرم افزار سلامت Cardiogram و دانشگاه کالیفرنیا سان فرانسیسکو (UCSF) بود.
 یکی از بنیانگذاران كاردیوگرام Johnson Hsieh، گفت: محققان كاردیوگرام وUCSF، دقت DeepHeart، که یک شبکه عصبی عمیق است را در تمایز بین افراد مبتلا به دیابت و بدون دیابت، بررسی کردند. آنها توانستند دقت این نرم افزار را برای تشخیص دیابت در مجموعه ای از داده های بزرگ كه شامل 200 میلیون ضربان قلب و شمارش گام بود، به میزان 85 درصد، تایید کنند.
تشخیص زودهنگام دیابت نوع 2 می تواند به افراد کمک کند که در مراحل اولیه تحت درمان قرار گیرند، که در بلند مدت به معنای جلوگیری از بروز تعداد بیشتری از عوارض ثانویه ی این بیماری است.
براندون بالینگر، یکی دیگر از بنیانگذاران كاردیوگرام، گفت: در حالی كه تلاش های زیادی برای ساخت ابزار دقیق برای اندازه گیری قند خون بمنظور تشخیص دیابت انجام شده است، این اولین مطالعه در مقیاس بزرگ است كه نشان می دهد سنسورهای ضربان قلب معمولی هنگامیکه باالگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی جفت گردند، می توانند نشانه های اولیه دیابت را تشخیص دهند.
با تشخیص زودهنگام دیابت، ما می توانیم به مردم کمک کنیم که زندگی طولانی تر و سالم تری داشته باشند. یافته های این تحقیق در چهارشنبه 7 فوریه در سومین کنفرانس بین المللی هوش مصنوعی در نیواورلئان ارائه شد.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2018/feb/apple-watch-app-85-per-cent-accurate-in-diagnosing-diabetes-93646967.html